fredag den 6. juni 2014

Crispy Chicken Burger, YOUTUBE!

Jeg har lavet min første youtube-video! Der er helt sikkert mange små fejl, og mange fortrækker nok at der bliver snakket igennem videoen. Og det vil jeg gerne lave næste gang. Men det var utrolig sjovt at lave, også fordi jeg skulle hele tiden skulle teste kameraets position og fokusering, hvilket heller ikke var perfekt hver gang, men jeg havde det rigtig sjovt med det, og jeg vil helt sikkert fortsætte, så det håber jeg at i vil følge. Subscribe mig endelig på youtube, og bliv også fast læser herinde, det vil betyde så meget for mig :)

Crispy Chicken Burger



https://www.youtube.com/watch?v=kgRLpSV0mxc

Ingredienser:
1000g. hakket kyllingekød
1 tsk. salt
½ tsk. peber
1 tsk. aromat
1 ts. løgpulver

Panering:
5-6 dl. cornflakes
1,5 dl. mel
1 æg
½ dl. mælk

Frengangsmåde:
Kom kyllingekødet i en skål, og det rør det lidt. Kom krydderiene i, og rør igen. Form kødet til bøffer, stabel dem ved hjælp af mellemlægspapir.
Knus cornflakes, kom dem i en pose, og knus med en kagerulle el. lign.
Kom med i den første skål, mælk og æg i den anden og cornflakes i den sidste, paner så bøfferne, først i mel, så æg og mælk og til sidst i cornflakes.
Kom smags neutralt olie i en pande, til det dækker bunden, og varm det godt op, dog ikke alt for meget.
Steg bøfferne, ca. 6 min. på hver side, og server med agurk, salat, tomat og valgfri dressing, velbekomme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar